donderdag 12 juni 2008

Eindproject - Periode 4



In de vierde en laatste periode van dit jaar kregen we één groot zelfstandig project. Het uitgangspunt van deze opdracht was Berlijn. In Berlijn moesten we onze RoutineRoute vinden.
Hieronder zie je een rondje uitzicht vanaf de Berliner Dom.







Ik ben in Berlijn veel met de metro naar bezienswaardigheden gegaan en op de route van het hotel naar de metro lag onderstaand pad. Een groot kruis van afsnijpaden. Dit pad was eigenlijk het belangrijkste in mijn RoutineRoute en mijn uitgangspunt voor de opdracht.


Eenmaal weer in Nederland ben ik begonnen met mijn routes die ik afgelegd had in Berlijn weer te geven op de schematische metrokaart van Berlijn. Ook heb ik uit mijn hoofd mijn routes weergegeven en bij sommige stukjes foto's erbij geplaatst. Deze zie je hieronder. Hieruit viel mij weer op dat dit pad elke keer terug kwam.

Toen ben ik begonnen om allemaal afsnijpaden te fotograferen die ik tegen kwam op mijn route van huis naar school. (weer geen idee hoe t komt maar hij geeft ze weer in negatief weer..)

En ik heb ook paden van bovenaf gefotografeerd.

Tussen het grote project door kregen we van een andere leraar les in Typografie. We moesten onze naam op verschillende manieren weergeven. Met en zonder schreven, dik / dun. Dit vond ik erg leuk om te doen.

Hiervandaan ben ik Route Voeten boekjes gaan maken; na elk boekje overlegd te hebben weer een nieuw boekje maken.. Omdat ik de typografie lessen zo leuk vond ben ik ook in mijn project bezig geweest met typografie.


Op onderstaande foto zie je aan de rechterkant foto's van de routevoetenletters wat ik zelf gemaakt heb van "zandvoeten".

Hier zie je mijn gemaakte boekjes: Als je ze van binnen wilt bekijken moet je maar een keer langskomen ;)

Hieronder zie je een van mijn boekjes uitgevouwen hoe ik het bij mijn eindpresentatie had staan. Inclusief een aantal routevoeten waar ik het alfabet ook mee gemaakt had.

Zoals je misschien kunt zien op onderstaande foto heb ik aan de binnenkant van het boekje allemaal verschillende foto's van afsnijpaden (van de bovenkant gefotografeerd) aan elkaar geplakt. Zo werd het één lang pad.


Mijn project heb ik afgerond met een 6, 6 en een 8.

Geen opmerkingen: