donderdag 12 juni 2008

Souvenir opdracht - periode 4

In de vierde en laatste periode hadden we naast het grote project een opdracht over souvenirs. We deden een onderzoek naar de algemene betekenis van souvenirs en wat een souvenir voor onszelf betekend. Op basis van dat onderzoek stelden we een doelgroep vast en beslisten we wat we voor wie "mee gingen nemen". We moesten zelf twee souvenirs verzinnen en maken.

Mijn eerste souvenir
Ik heb regelmatig "last" van een buurjongen; hij wil altijd aandacht, altijd aan het woord zijn en als we hem geen aandacht geven, gaat hij op een negatieve manier aandacht vragen. Ik heb voor hem een "tijdrovende box" gemaakt; Dit is een houten kist (de maten gebaseerd op onze leeftijd)met aan de bovenkant een gat (de vorm gebaseerd op het gevoel wat hij mij geeft); in de kist zit een klein houten doosje dat maar op één manier door het gat naar buiten kan. Het kleine doosje ligt onderop in de kist en verder is de kist stampvol met plastic schuimpies, het kleine doosje moet eruit gehaald worden zonder dat er ook maar één schuimpje uit valt; anders moet het opnieuw gebeuren. Deze box geef ik aan mijn buurjongen en zo heb ik een tijdje geen last van hem.


Mijn tweede souvenir
Ik woon nog niet zo lang op mezelf en nu wilde ik mijn ouders op een bepaalde manier bedanken voor mijn fijne jeugd. Ik heb een rode (als blijk van liefde) en een witte (voor de tijd die nog komen gaat) roos gekocht en deze in kaarsvet gedoopt; om de schoonheid van de bloem te bewaren). Ik heb eerst bij gedroogde rozen gekeken wat het effect was en daarna heb ik verse rozen gebruikt; dit gaf een erg mooi resultaat vind ik.



Dit vak heb ik afgerond met een 6.

Geen opmerkingen: